Аннотации:
Рассматриваются теоретические подходы, осуществляющие интеграцию социального и индивидуального в исследованиях по развитию творческой одаренности ребенка. Анализируется стиль детско-родительских отношений, особенности общения и взаимодействия родителей и одаренных детей, роль родителей в становлении личности одаренного ребенка, необходимость преодоления социальных стереотипов в воспитании творчески одаренных мальчиков и девочек. Theoretical approaches in which the integration of social and individual in researches of the development of creative gift of a child is fulfilled are considered in the article. The style of children-parents relations, peculiarities of communication and interaction of parents and gifted children, the necessity of overcoming of social stereotypes in bringing up of creatively gifted boys and girls are analysed.
Описание:
Глухова Вера Александровна. Заведующая лабораторией «Социальная психология творчества», ЮУрГУ: gluhova-vera@mail.ru. Vera A. Gluhova. Head of the laboratory «Social psychology of creativity», South Ural State University: gluhova-vera@mail.ru.