Аннотации:
Представлены методика и результаты экспериментальных исследований износа материалов трибосопряжения «поршень – цилиндр» дизельного двигателя. Предложена гипотеза, объясняющая причины изменения профилей поверхностей трения при гидродинамическом режиме. The technique and results of experimental research of materials wear of “piston – cylinder” tribosystem of diesel engine are presented. The hypothesis which explain the reasons of profiles change of friction surfaces at hydrodynamic mode is presented in this paper.
Описание:
Дойкин Алексей Алексеевич. Аспирант, инженер кафедры «Автомобильный транспорт и сервис автомобилей», Южно-Уральский государственный университет. Область научных интересов – гидродинамическая теория смазки, оптимизация трибосопряжения «поршень – цилиндр». Тел.: (351) 267-92-13; е-mail: kafat@susu.ac.ru
Aleksey A. Doykin. The post-graduate student, the engineer of “Motor transport and service of cars” department, South Ural state university. The area of scientific interests – the hydrodynamical theory of greasing, optimization of “piston – cylinder” tribosystem. Tel.: (351) 267-92-13; е-mail: kafat@susu.ac.ru